Ćwiczenie mięśni brzucha

Nie tylko zawodowi sportowcy marzą o idealnym brzuchu. Każdy z nas przynajmniej raz w życiu obiecał sobie, że „w tym roku na pewno będę ćwiczył”. Co zrobić, aby nasze postanowienie wreszcie przyniosło efekty? Jeżeli chcemy wyrzeźbić ładne mięśnie, musimy w pierwszej kolejności zadbać o dietę. Cudów nie ma, jeżeli na talerzu będzie królować tłuste i niezdrowe jedzenie, to nigdy nie osiągniemy wymarzonej sylwetki. Zatem nie powiem nic nowego- odżywiajcie się racjonalnie i zadbajcie o zbilansowaną dietę. Drugim krokiem do płaskiego brzucha są oczywiście ćwiczenia. Trzeba jednak wiedzieć JAK je wykonywać, ponieważ bezmyślne robienie setek tzw. „brzuszków” wcale nie przyniesie dobrych efektów. Dodatkowo, często zapominamy o równoczesnym wzmacnianiu kręgosłupa, co przyczynia się do powstawania bólu. Na początek wystarczą krótkie treningi po 15-20 minut, aby nie przeciążyć zanadto organizmu. Każdą sesję koniecznie musi poprzedzać rozgrzewka, która podniesie temperaturę mięśni, pobudzi krążenie. Składają się na nią skłony, przysiady, kręcenie biodrami, wymachy rąk, czyli standardowe ruchy, które nie mają charakteru wysiłkowego. W dalszej części można skupić się na brzuchu. Brzuch składa się z mięśni prostych i poprzecznych, które wymagają nieco innego traktowania. Najważniejsze jednak, aby nie przesadzać z ilością powtórzeń. Nie liczy się to, ile razy razy pod rząd wykonamy jakieś ćwiczenie, ale jego jakość i dokładność. Ważne też, aby trenować systematycznie. Wystarczy 20 minut dziennie przez 6 tygodni, aby uzyskać płaski, umięśniony brzuch. Najlepsze rezultaty przynosi następujący zestaw ćwiczeń: przyciąganie kolan do klatki piersiowej w pozycji leżącej, skłony tułowia z uniesionymi nogami, unoszenie miednicy podczas leżenia na boku, podnoszenie łopatek z pozycji leżącej. Każde z ćwiczeń należy powtórzyć dwanaście razy z pięciosekundowymi przerwami. Wbrew pozorom, pośpiech wcale nie jest wskazany. Jeżeli macie dostęp do siłowni, warto skorzystać z ławeczek i drążków, dzięki którym możemy działać na mięśnie jeszcze intensywniej.