Jak zaplanować ćwiczenia na siłowni.
siłownia

Decydując się na siłownię trzeba wiedzieć w jakiej kolejności wykonywać ćwiczenia i jakie mają one być, aby nie zrobić nam krzywdy. Nie wolno przesadzać, bo można sobie zaszkodzić. Na początek nie powinno się chodzić na siłownię więcej niż trzy razy w tygodniu. Pomiędzy każdym dniem na siłowni powinien być co najmniej jeden dzień przerwy, aby nie przeszarżować naszego organizmu. Na początek powinniśmy przyzwyczaić nasz organizm do nadmiaru wysiłku. Ciało musi się przyzwyczaić do ćwiczeń, aby nie nabawić się dych kontuzji. Jeśli zaczniemy od za bardzo wysiłkowych ćwiczeń nabawimy się zakwasów i zniechęcimy się jednocześnie do chodzenia na siłownię. Do przyzwyczajenia organizmu do ćwiczeń służy trening FBW. Organizm przyzwyczaja się do ćwiczeń, a cały organizm zostaje pobudzony do działania. Podczas tego treningu nasze ciało będzie się zmieniać, zyskamy lepszą kondycję i poprawi się nasze samopoczucie. Dopiero po przyzwyczajeniu organizmu do wysiłku możemy zacząć bardziej wysiłkowe ćwiczenia. Nigdy odwrotnie.